מה הקשר בין אנימציה קלאסית לצילום?
כשאנו צוללים לעולם התוכן הרחב שקשור בעולם האנימציה, יש הרבה מאיתנו שלא יודעים להבדיל ולעשות הפרדה בין מושגים והקשרים בעולם. במאמר הבא אנו הולכים לדבר על הקשר בין אנימציה קלאסית לבין צילום, וכיצד הם קשורים אחד לשני.
אנימציה קלאסית, הינה הדרך הראשונית שבה השתמשו על מנת ליצור אנימציה חיה. עד היו, לא מעט מקומות וחברות הפקה משתמשות בעקרונות השיטה, מכיוון שהיא יעילה מאוד ויחסית פשוטה. את תהליך ציור ההנפשה הקלאסית, מבצעים כאשר כל תמונה מצוירת בנפרד. לצורך העניין ניקח דוגמא של איש קופץ מבניין- על מנת שהאנימציה תצא כמו שאנו מצפים, על המאייר לצייר כל חלק בסיטואציה על מנת שהיא תראה אמינה וטובה ביותר. לדוגמא, עליו יהיה לצייר חלק שבו האיש מתקרב לחלון החדר ממנו הוא מתכנן לקפוץ, לאחר מכן עוד תמונה שבה הוא מבצע את העלייה לחלון, ובסופו של דבר מספר איורים שמלווים את הקופץ כל הדרך למטה אל הקרקע.
דגש חשוב מאוד הוא שבהנחה ויש לנו כמה חפצים שאמורים לזוז בתמונה אחת- אנו נדרש לצייר כל חפץ בנפרד על דף שקוף, ולאחר מכן נשלב את כלל החפצים יחדיו.
לאחר כל התהליך הארוך הנזכר למעלה, אנו עוברים לשלב הצילום. כפי שציינו בתחילת המאמר, כאן בא לידי ביטוי הקשר בין עולם האנימציה הקלאסית לבין הצילום עצמו. לאחר שהכנו את כלל הציורים, אנו נצלם כל תמונה כך שהיא תיחשב כפריים בודד. יש מקומות שמשתמשים במצלמת קולנוע לעומת מקומות שמשתמשים במצלמת וידיאו רגילה- אך בשני המקרים חשוב לוודא שמצב המצלמה נמצא על פריים בודד. לאחר שצילמנו את כל התמונות אפשר להתחיל לעבוד על שילוב התמונות לצורך יצירת תשליל שבסופו של תהליך ייצור לנו את האנימציה המבוקשת.
כיום, תהליך זה הפך יחסית למיושן. לאחר ציור התמונות (גם אם הם בוצעו ביד למרות שכיום משתמשים רובנו במחשב) אנו נסרוק את התמונה למחשב ונבצע באמצעותו את כלל האפקטים והשינויים שאנו רוצים לעשות. כך מגיעים לתוצר הסופי הטוב ביותר.
המאמר נכתב בחסות מכללת אנימאיה ללימודי אנימציה - https://animaya.co.il